دسته‌بندی نشده

آب بندی شیشه اتومبیل

آب بندی شیشه اتومبیل

آب بندی شیشه اتومبیل

اگر بخواهم به صورت کلی در باره آب بندی شیشه اتومبیل چیزی بگویم باید اول به این نکته اساره کنم که اب بندی یعنی جلوگیری از نفوذ آب به داخل ماشین و این نفوذ و نشتی آب میتواند از قسمت های مختلفی صورت گیرد که یکی از این قسمت ها بحث شیشه اتومبیل است و البته قسمت های دیگر ماشین هم امکان نفوذ آب هست مانند سانروف و…

آب بندی شیشه اتومبیل  در بعضی از مواقع به صورت جزیی می باشد که میتوان با پیدا کردن روزنه ای که از آن آب وارد اتاق میشود وسپس با پر کردن چسب مخصوص آب بندی که همان چسب پلی اورتان  یا چسب سیلیکون می باشد آن قسمت را آب بندی نمود.

ولی بعضی از مواقع درصورتی که روزنه نفوذ آب پیدانشود باید شیشه خودرو را به صورت کامل از روی اتاق اتومبیل جدا نموده و قسمت زیر کار شیشه را کاملا تمیز و صاف نموده و تمام چسب قبلی را از روی اتاق جدا شود وپس از آن روی اتاق پرایمر مشکی رنگ خورده وپس از خشک شدن پرایمر چسب پلی اورتان رابه مقدار نیاز برروی اتاق تزریق می شود پس از آن شیشه بر روی اتاق نصب می شود.

آب بندی شیشه اتومبیل

آب بندی شیشه های اتومبیل های قدیمی

ولی در بعضی از خودروهای قدیمی که سال تولید و طراحی آنها قبل از سال 1990 میلادی می باشد فرق می کند برای آب بندی شیشه های خودروهای قدیم باید نوار لاستیکی دور شیشه را تعویض نمود.

دلیل خرابی این نوارهای لاستیکی عمدتا گرمای و سرمای هوا باعث می شود به مرور زمان این نوارها ی لاستیکی  خشک شود و انعطاف خود را از دست بدهد وترک ترک شود و دیگر آن چسبندگی را که در اوایل داشته از دست می دهد و این موضوع باعث نفوذ آب به داخل کابین اتومبیل می شود و برای آب بندی این مدل ماشین ها باید نوار لاستیکی نو تهیه و تعویض گردد.

حال شاید سوال برایتان باشد که این نشتی و نفوذ آب چه مشکلی را میتواند برای شما به وجود آورد ؟

در جواب باید به صورت ساده و کلی به چند مورد اشاره کنم در ساده ترین و حالت هیچ کس دوست ندارد وقتی وارد ماشین میشود و روی صندلی می نشیند متوجه شودتمام شلوار او از پشت خیس شده و یا اینکه وقتی استارت میزند سیم کشی داخلی ماشین شما اتصالی کند و …

همه این موارد و دهها مورد دیگر از مضرات نشتی آب به داخل ماشین است که باعث میشوذ آب بندی شیشه اتومبیل یک امر ضروری باشد .درواقع توجه به نکات ریز برای حفظ و مراقبت از شیشه خودرو بسیار ضروری است شاید خیلی ها به نشتی آب و آب بندی اتومبیل اهمیت ندهند و تا زمانی که یک اتفاق پرهزینه برای خودروشان نیفتد این مهم را در نظر نخواهند گرفت.

اما همانطور که در بالا گفته شد یکی از موارد مهم در اب بندی شیشه اتومبیل آب بندی شیشه جلوی خودرو است جایی که در معرض مستقیم باران – باد و گرد و خاک است و اگر آب بندی درست انجام نشود مطمنا مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. آب بندی یکی از موارد مهم در حفظ و نگهداری از ماشین است بخصوص قسمت هایی چون شیشه جلو و سانروف 

گروه متخصصین شیشه اتومبیل نوین با کادری مجرب و متخصص در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند

خدمات دیگر شیشه اتومبیل نوین

فروش انواع شیشه های برند های اروپایی – چینی – کره ای – ژاپنی و ایران با قیمت بسیار کمتر از بازار

خدمات نصب – تعویض و ترمیم شیشه اتومبیل

خدمات سانروف

خدمات آینه و شیشه بالابر ماشین و برف پاک کن

برای اطلاعات و استفاده از خدمات ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *